Sunday, October 16, 2016

ALOE VERA : TAHUKAH ANDA???


Tahukah anda?

Terdapat lebih 200 sebatian yang terkandung di dalam aloe vera. Antaranya:

1. Asid amino (amino acid): Asid amino ialah bahan asas protein yang digunakan oleh badan untuk mebina sel dan tisu. Sebanyak 20/22 jenis asid yang wujud di dalam aloe vera, termasuk 7 asid amino perlu.

2. Enzim (enzyme): Secara umumnya, enzim adalah pemangkin (catalyst) bagi proses-proses metabolisme. Enzim membantu menguraikan gula dan lemak makanan, membantu penghadaman dan mempertingkatkan penyerapan nutrien. Contoh enzim ialah amilasi (amylase), alkalin fosfatasi (alkaline phosphate), bradikinasi (bradykinase), lipasi (lipase) dan lain-lain.

3. Mineral: Antara kegunaan mineral ialah, ia diperluka untuk membina tulang dan gigi yang kuat. Antara contoh mineral ialah kalsium (calcium), kuprum (copper), kalium (potassium), natrium (sodium) dan lain-lain lagi.

4. Monosakarida: Merupakan gula ringkas yang asas bagi gula kompleks. Contoh gula ringkas ialah glukosa (glucose) dan fruktosa (fructose).

5. Vitamin (A, B-kompleks, C, E, Choline, Asid Folik): Vitamin A, C dan E adalah antioksidan yang boleh meneutralkan radikal-radikal bebas (free radical). Vitamin B-kompleks dan Choline diperlukan bagi metabolisma asid amino manakala asid folik diperlukan untuk penghasilan sel darah merah.

Anda ingin mendapatkan khasiat di atas secara mudah? Amalkan meminum Forever Living Products. Hubungi saya untuk dapatkan produk anda sekarang.

Whatsapp : 017-3899506

#foreverlivingputrajaya
#putrajaya
#aloevera
#makanansunnah

No comments:

Post a Comment